Polityka prywatności oraz cookies
z dnia 01-01-2024 r.
Administratorem danych przetwarzanych w celach wskazanych w niniejszym dokumencie jest spółka pod firmą MMX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Domaniewska 37, 02-672 Warszawa NIP 5214030538, REGON: 526012438, KRS: 0001050885 (dalej „Administrator”).
Z Administratorem można szybko i efektywnie kontaktować się w siedzibie administratora tj. adres wskazany powyżej, a także:
- telefonicznie pod numerem: +48 600 072 939
- mailowo adresem: [email protected]
W przypadku kontaktu Administrator może poprosić o dodatkowe informacje w celu weryfikacji tożsamości osoby kontaktującej się.
1. Informacje ogólne
Czym są dane osobowe? Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Będą to zatem dane takie jak, np. imię, nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, numer telefonu czy adres e-mail (lista nie jest zamknięta).
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”).
2. Poszczególne cele, podstawy i długość przetwarzania danych
Wskazane poniżej cele odnoszą się do przetwarzania przez Administratora danych osobowych osób korzystających z Platformy dostępnej pod adresem: https://mediamatics.pl/ a także powiązanych z tym celów przetwarzania.
Wskazane poniżej terminy przetwarzania danych należy traktować jako terminy maksymalne. Oznacza to, że jeśli dany cel zostanie zrealizowany przed upływem przewidzianego okresu retencji, Administrator usunie albo zanonimizuje dane wcześniej.
Cel przetwarzania | Podstawa prawna przetwarzania | Okres retencji |
1) Umożliwienie korzystania z Platformy i zapewnienie jej prawidłowego działania. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu Platformy. | 1 rok od ostatnich odwiedzin Portalu. |
2) Przesyłanie powiadomień z Platformy. | Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). | Na czas trwania umowy. |
3) Umożliwienie składania i wycofywania ofert. | Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). | Na czas trwania umowy. |
4) Rozpatrywanie złożonych ofert. | Przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). | Do końca ważności oferty. |
5) Realizacja obowiązków publicznoprawnych, w tym podatkowych. | Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). | Przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. |
6) Przesyłanie i prezentowanie w Platformie informacji o innych usługach świadczonych przez Administratora lub jego partnerów biznesowych | Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) związany z wyrażeniem zgody na przesyłanie informacji o charakterze marketingowym zgodnie z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 prawa telekomunikacyjnego polegający na promowaniu swoich działań. | Do czasu wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody w zgodnie z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 prawa telekomunikacyjnego |
7) Ustalanie i dochodzenie roszczeń lub obrona przed nimi. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. | Do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń. |
8) Odpowiedź na pytanie zadane poprzez formularz kontaktowy i dalsza korespondencja z tym związana | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. | Do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń. |
9) Przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji. | Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na przyjęciu i rozpatrzeniu reklamacji. | Do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń. |
3. Źródło danych
Źródłem danych pozyskiwanych poprzez Platformę jest bezpośrednio podmiot danych.
4. Kto ma dostęp do danych osobowych?
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie zaufanym odbiorcom, w szczególności współpracownikom, dostawcom usług IT, podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie lub doradztwa prawnego.
5. Zewnętrzne linki
W Platformie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Administratora i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszej Polityki prywatności jesteśmy do Państwa dyspozycji – nasze dane znaleźć można w zakładce kontakt.
6. Jakie przysługują Ci prawa wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
Przysługuje Ci prawo:
- dostępu do danych, w tym uzyskania kopii danych,
- przeniesienia danych,
- sprostowania danych,
- usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wycofania zgody,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, Warszawa 00-193).
Wyrażenie zgody i podanie w związku z tym danych jest zawsze dobrowolne. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili. Zgodę na przesyłanie informacji handlowych możesz wycofać wykorzystując dane kontaktowe wskazane powyżej lub podane w przesłanej wiadomości e-mail. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
7. Prawo sprzeciwu
Za każdym razem, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw. Sprzeciw możesz zgłosić wykorzystując dane kontowe wskazane na wstępie niniejszej Polityki prywatności.
Aby dowiedzieć się więcej na temat przysługujących Ci praw, przeczytaj ulotkę dostępną na pod adresem: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/rodo-informator.
8. Jak możesz nam zgłosić chęć realizacji swoich praw?
Swoje prawa możesz realizować osobiście w siedzibie Administratora, drogą korespondencji pocztowej lub mailowej (dane kontaktowe administratora podane na wstępie).
W odpowiedzi na zgłoszone żądanie możesz zostać poproszony o podanie danych niezbędnych do identyfikacji danych osobowych (m.in. ich odszukania) lub zweryfikowania Twojej tożsamości (potwierdzenia, że jesteś osobą, za którą się podajesz).
9. Jakie kategorie danych przetwarzamy?
Administrator przetwarza wyłącznie dane zwykłe.
Nie przetwarzamy szczególnych kategorii danych, tj. informacji, które mogłyby ujawnić: pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych a także danych genetycznych, danych biometrycznych lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej.
10. Czy podanie danych jest dobrowolne?
Podanie danych jest co do zasady dobrowolne. Zawsze, gdy podanie danych będzie:
- dobrowolne, ale niezbędne do realizacji określonych celów (np. kontaktu mailowego przez formularz online) lub
- obligatoryjne (np. będzie wynikało z przepisów prawa)
zostaniesz o tym odrębnie i wyraźnie poinformowany/a (np. na formularzu, poprzez który zbierane będą dane osobowe).
11. Zmiany w niniejszej Polityce prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym dokumencie, które może wywołać rozwój technologii internetowej, czy ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały poprzez Platformę.
- Cookies i podobne technologie
12. Informacje ogólne
Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są umieszczane na komputerze przez odwiedzane witryny. Są one powszechnie stosowane w celu usprawnienia działania stron internetowych lub zwiększenia ich wydajności, a także w celu dostarczenia informacji właścicielom witryny. Poniższa tabela wyjaśnia pliki cookie, których używamy i dlaczego.
Wykorzystujemy następujące kategorie plików cookies: sesyjne oraz stałe.
- pliki sesyjne – pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
- pliki stałe pozostają na urządzeniu przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
13. W jakim celu Administrator używa plików cookie?
Biorąc pod uwagę cel wykorzystania plików, Administrator wykorzystuje dwie kategorie plików cookies: „niezbędne” oraz „opcjonalne” w następujących celach:
- Pliki cookies „niezbędne” – w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego wyświetlenia strony www. Chodzi o zapewnienie podstawowych funkcji takich jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i dostępność. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to mieć wpływ na funkcjonowanie witryny.
W tym celu na naszych stronach mogą być wykorzystywane sesyjne pliki cookies.
- Pliki cookies „opcjonalne”: np. analityczne czy marketingowe.
Wykorzystanie tej kategorii plików cookies opiera się na Twojej zgodzie.
Wskazane dane nie są łączone z takimi informacjami jak imię i nazwisko, adres e-mail i innymi danymi umożliwiającymi łatwą identyfikację osoby odwiedzającej stronę internetową.
Szczegółowe informacje o wykorzystywanych typach plików cookies uzyskać zaznaczając „ocje” w przycisku zgody.
W każdej chwili możesz zgodę wycofać i wstrzymać instalację i pozyskiwanie danych poprzez cookies. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
14. Kontrolowanie i usuwanie plików cookie
Większość przeglądarek oferuje możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie. Użytkownik może również z łatwością zmienić ustawienia dotyczące plików tego typu w ustawieniach przeglądarki. Pamiętaj, że zablokowanie wszystkich ciasteczek z ze strony Serwisu może spowodować trudności w działaniu lub zupełnie uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności naszej strony.
Zarządzanie i usuwanie plików cookie różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na ten temat można uzyskać, korzystając z funkcji Pomoc w przeglądarce lub odwiedzając stronę internetową http://www.allaboutcookies.org, na której krok po kroku wyjaśniono, jak kontrolować i usuwać pliki cookie w większości przeglądarek.
Możesz zobaczyć informacje dotyczące poszczególnych przeglądarek na stronach:
Aby zrezygnować z mechanizmu Google Analytics na wszystkich witrynach, odwiedź: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout
15. Dane eksploatacyjne
Nawet w przypadku braku instalacji plików cookies, administrator serwisu może uzyskiwać dostęp do następujących danych charakteryzujących sposób korzystania ze strony www (dalej: inne dane eksploatacyjne):
- numer ID przydzielony urządzeniu osoby odwiedzającej stronę,
- oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej,
- system teleinformatyczny (rodzaj urządzenia, operacyjny, przeglądarka internatowa), z którego korzysta Internauta,
- informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z witryny.
Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia: które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
Dane eksploatacyjne nie są łączone z takimi informacjami jak imię i nazwisko, adres e-mail i innymi danymi umożliwiającymi łatwą identyfikację osoby odwiedzającej stronę internetową.
16. Ochrona danych osobowych
Informacje pozyskiwane poprzez mechanizm cookies oraz dane eksploatacyjne mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu RODO w pewnych wyjątkowych sytuacjach. Jeżeli wskazane powyżej informacje zostaną zakwalifikowane jako dane osobowe to administratorem danych osobowych jest Administrator. Nawet w przypadku wątpliwości czy określona kategoria informacji jest daną osobową Administrator wprowadza mechanizmy chroniące tę informację jak daną osobową.
Przetwarzanie powyższych kategorii danych w zakresie w jakim jest to niezbędne do prawidłowego wyświetlenia strony (cookie „niezbędne”) opiera się na tzw. uzasadnionym interesie administratora serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W tym celu może dochodzić do:
- okazjonalnego analizowanie plików z logami w celu określenia: z jakich przeglądarek korzystają osoby odwiedzające stronę; które zakładki, strony lub podstrony są najczęściej lub najrzadziej odwiedzane lub przeglądane; czy struktura strony nie zawiera błędów;
- zapobieganie nieuprawnionemu dostępowi do strony internetowej i rozprowadzaniu złośliwych kodów, przerywanie ataków typu „odmowa usługi”, a także przeciwdziałanie uszkodzeniu systemów komputerowych i systemów łączności elektronicznej.
W powyższych przypadkach przysługuje Ci prawo do zgłoszenia sprzeciwu (gdy przetwarzanie następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f rodo).
Natomiast, jeżeli wyrazisz zgodę na instalacje plików cookies „opcjonalnych” (np. analitycznych dostarczanych przez Google Analytics / marketingowych) to informacje zebrane w ten sposób będą wykorzystywane do celu badania preferencji osób korzystających z naszej strony www z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości wyświetlanej strony. W tym przypadku podstawą przetwarzania danych jest art. 173 ust. 2 prawa telekomunikacyjnego (Dz.U. z 2004 r. nr 171, poz. 1800) w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a) rodo. Jak wskazuje art. 174 prawa telekomunikacyjnego, do uzyskania zgody abonenta lub użytkownika końcowego stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych.
W każdej chwili możesz zgodę wycofać i usunąć pliki cookies z urządzenia. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Odbiorcy danych: podmiotu informatyczne świadczący usługi na rzecz Administratora.
17. Usuwanie danych pozyskiwanych poprzez mechanizm cookies oraz danych eksploatacyjnych
Dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane maksymalnie po upływie okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z korzystaniem ze strony (nie później niż w ciągu roku od dnia utrwalenia), lub wcześniej, jeżeli zgłosisz skuteczny sprzeciw. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji w/w celów.